پاورپوینت بررسی بناهای تجاری بهمراه ضوابط واستانداردها حاکم بر فضاهای تجاری
تاریخ ایجاد16/11/2017 12:00:00 ق.ظتعدادبرگ: 73 اسلاید شامل نقشه ها و تصاویرقیمت: 5000 تومان
تعدادمشاهده2
بازار:
الف)بازار از منظر لغوی : فضای که در آن کالاهای برای فروش یا تولید و فروش عرضه شود و محل تجمع و اغلب مسیر ارتباطی نیز باشد بازار خوانده می شود
ب)بازار از منظر اقتصادی : فروشنده در جای مقام داشته باشد که خریدار بتواند به آسانی کالای او را با آنچه دیگران عرضه می دارند مقایسه کند و وضع استثنائی و انحصاری آن باعث فریب نشود با پدید آمدن رسته و گرد آوری کالاهای مشابه در دکانهای نزدیک به هم در یک بازار با تیم و سرای معلول
و......
ه)تعریف امروزه بازار :
1-بازار عبارت است از تنش متقابل میان خریداران و فروشندگان کلاها و خدمات که طی آن معمولا" پول به عنوان وسیله مبادله به کار گرفته می شود .
2- تعربف بازار همواره با بحث و جدلهای همراه بوده است ،زیرا اندازه و بزرگی بازار ،قدرت انحصاری اعمال شده در آن بازار را متاثر می شود .
جمع بندی :بازار دارای دوبعد کالایی و جغرافیای است یعنی می تواند مرزهای بازار را برحسب کالای که در آن به فروش می رسد مشخص نموده و یا اینکه برحسب ناحیه جغرافیایی که یک کالا معین در آن به فروش می رسد بازار تعریف و تعیین کرد.
در بازارها سه گونه مکان با یکدیگر تلفیق شده اند :مکان کاربردی (برای فعالیتهای تولیدی بازرگانی و خدماتی )مکان عبوری (هم برای ارتباط دادن و هم برای جدا نگه داشت واحدهای خدماتی ) و مکانهایی برای گردهمآیی مردمان در لابه لای فضاهای متشکله بازار
کلمات کلیدی مرتبط: پاورپوینت , بررسی بناهای , تجاری بهمراه ,ضوابط واستانداردها , حاکم بر فضاهای تجاری ,ه)تعریف امروزه بازار : , ,