در ۱۳ اکتبر ۱۹۴۱ میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، در سال ۱۹۶۰ م . به یک بکسر حرفه ای تبدیل شد. در سالهای ۶۹-۱۹۶۲ م . تعالیم خود آموخته و غیر آکادمیک خود را به عنوان یک معمار با سفرهای آموزشی به اروپا، آمریکا و آفریقا و مطالعه بر روی خانه های فرانک لویدرایت و کارهای مدرنیسم قدیمی (کلاسیک) تکمیل کرد
افزایش کمی آثار او در سطح معماریهای مسکونی، کلیساها، موزه ها و مجتمع های … با تکیه ای مداوم و تقریباً انحصاری بر ساختارهای بتن مسلح بزرگ و نمایان است که عظمت را در معماری او فزونی می بخشد. او واسطه ای میان شرق و غرب است، و بتن را ـ با اینکه از مواد جدایی ناپذیر جنبش مدرن اروپاست ـ در جهت نشان دادن زیبایی شناسی شرقی به کار می برد.
مصالح معماری آندو، بتن خام، خورشید، آسمان، سایه و آب است یا به عبارت بهتر، فضا. تأکید او بر این نکته است که استفاده کنندگان از بنا باید طبیعت را تجربه و احساس کنند و اینها همه ریشه در سنت منطقه ای زیستگاه او ـ کانزایی ـ دارد.طراحی آندو خلوص و سادگی یک کار هنری مدرن را داراست. برسی موزه فورت ورد تادائو آندو
دیوارهای بتنی حجیم که طراحی شده اند بی باکانه سازه اصلی اولیه را نمایش می دهندآندو:سعی کردم فرم های محکم و سخت را با قسمتی از زندگی در این فضاها و در این اجتماع ترکیب کنم.مایه الهام من در پیدا کردن راه حل هایی برای این مشکلات استقلال تئوری معماری من است که آن همان پایه قرار دادن فرم های هندسی ساده است و دیگری اعتقاد شخصی ام در مورد زندگی و احساس من به عنوان یک ژاپنی است.
آندو از جذابیت فرم صرفنظر کرده و بر جذابیت فضا تاکید می ورزد.
و اعتقاد دارد که فرم، از تأثیر فضایی می کاهد و در نتیجه، جذابیت معماری را محدود می کند..
به اعتقاد او، ارحجیت دادن به فرم به معنای ارجحیت دادن به حس بینایی در میان پنج حس و عدم توجه به عمق فضایی است. در نتیجه او در پی نفی فرم به مفهوم به کارگیری فرمهای ساده و انکار ساده و انکار فرمهای پیچیده است. (نفی تصویر صرفاً بصری در فضا). معماری او، معماری نفی و انکار است. او جامعه مدرن و جهانی بودن را نفی می کند. در این حال، نفی به معنای حمایت از استقلال شخصی و رهایی از یکنواختی مدرن است مرتبط با شخصی که می خواهد به شکلی فردی زندگی کند. اولین چیزی که آندو نفی کرده، مفاسد جامعه مدرن و ارزشهای آن است. (برای مثال، مقوله راحتی) آندو راحتی مدرن را نفی کرده، تلاش می کند ارتباط پویایی با جهان برقرار کند. او راحتی را از معماری خود دور می کند و به جای آن امکان حضور انسان و طبیعت را در کالبد معماری اش فراهم می سازد.
سایت پلان
و موقعیت قرارگیری موزه
تنوع فضاهای گالری می تواند طراحی ساختمان به دو نوع واحد ساده از سبک نئو مدرن باشد که با سه حجم با ارتفاع دو برابر ترکیب شده که اجازه خواهد داد که مجسمه ها وآثار نمایشی به راحتی ارائه شوند.
ساختمان موزه دارای دو طبقه است که به موزه داران این امکان را می دهد که بتوانند در مواقع نمایش های موقت و دوره ای آثار مهمان و آثار دائمی را از یکدیگر تفکیک کنند.
موزه دارای ۵۶۰۰ متر مربع فضای آموزشی است که شامل سه کلاس درس جداگانه برای فعالیت های هنر های دستی و سخنرانی است و در هنگام نمایشگاه هم به عنوان ورودی از آن استفاده می شود که این امر تراکم بازدید کنندگان را از ورودی اصلی دورمی کند و محیط شب نشینی و استراحت کافی فراهم می کند و وقتی ورودی اصلی بسته است دسترسی به مرکز اموزشی را فراهم می کند. برسی موزه فورت ورد تادائو آندو
کلمات کلیدی مرتبط: برسی موزه فورت ورد تادائو آندو , ,تادائو آندو , , در ۱۳ اکتبر ۱۹۴۱ میلادی در اوزاکای ژاپن دیده به جهان گشود، در سال ۱۹۶۰ م . به یک بکسر حرفه ای تبدیل شد. در سالهای ۶۹-۱۹۶۲ م . تعالیم خود آموخته و غیر آکادمیک خود را به عنوان یک معمار با سفرهای آموزشی به اروپا، آمریکا و آفریقا و مطالعه بر روی خانه ها,