شهر آتلانتا در ساختمان سازی سنتی مترقی است و به عنوان یک مرکز توسعه دهنده فرهنگ، تأثیری قوی در طراحی دارد. سایت در محل اتصال خیابان Peachtree و خیابان شانزدهم بوده که در حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا فاصله دارد، مکان این موزه در یک محل مهم برای توسعه آتلانتا و در یک محله پیاده گرا با دسترسی خوب به حمل و نقل عمومی است. موزه هنر در بالای یک ساختمان بزرگ عمومی قرار دارد و شامل انبار هنری است که پاسخ دهنده به نشانه شناسی و جنبههای مفهومی هنر است.
این حجم متشکل از چهار ربع دایره بوده که یکی با برش خوردن از سه تای دیگر متمایز شده است. ربع دایره گم شده مناسب برای دهلیز به یاد ماندنی، لابی و مرکز تشریفات موزه است. سطح شیب دار دراز، یک حرکت نمادین برای رسیدن به خیابان و شهر است در پایان سطح شیب دار ورودی اصلی و محوطه پذیرش است، که از یک دهلیز چهار طبقه میگذرد.
موزه هنر
فضای دهلیز پر از نور الهام گرفته از فضای اصلی موزه گوگنهایم بوده. در گوگنهایم، رمپ واسطه بین فضای مرکزی و موزه هنر است. اما در آتلانتا دو سطح شیب دار متوالی به عنوان فضای گالری است و جدا از فضای دور زدن و فضای گالری اجازه میدهد تا از فضای مرکز سیستم حرکت را کنترل کند.
این جدایی نیز اجازه میدهد تا دیوارهای دهلیز پنجرههایی داشته باشند، که نور طبیعی را وارد کرده و دیدهایی از شهر را به صورت قاب در آورد. گالریها برای فراهم کردن منظرههای چند گانه به عنوان صمیمی کردن فضا و در مقیاس بزرگ، دیدی مطابق با نیازهای متنوع از مجموعه سازمان یافته شدهاند.
نور، خواه به صورت مستقیم یا فیلتر شده، به صورت ثابت در فضا وجود دارد. جدا از جنبه عملکردی آن، نور نمادی از بخش موزه به عنوان محل توضیح زیبایی شناسی و تعلیم دادن ارزشهای فرهنگی است. قصد اصلی معماری، تشویق به کشف این ارزشهاست.
کلمات کلیدی مرتبط: معمار: ریچارد میر , ,مکان: آتلانتا ، گئورگیا , ,سال ساخت: ۱۹۸۰ – ۱۹۸۳ , ,شهر آتلانتا در ساختمان سازی سنتی مترقی است و به عنوان یک مرکز توسعه دهنده فرهنگ، تأثیری قوی در طراحی دارد. سایت در محل اتصال خیابان Peachtree و خیابان شانزدهم بوده که در حدود دو مایل از مرکز شهر آتلانتا فاصله دارد، مکان این موز,